اولین رویداد علم داده هرمزگان توسط خانه نارنجی با همکاری شرکت فولاد هرمزگان برگزار شد

اولین رویداد علم داده توسط خانه نارنجی با همکاری شرکت فولاد هرمزگان در تاریخ ۲۸ دی ماه برگزار شد.

رویداد علم داده خانه نارنجی

اولین روز این رویداد به صورت سمینار در حالی برگزار شد که بعد از تلاوت قرآن و پخش سرود ملی برنامه توسط مجری رویداد، نیما رنجبرنژاد آغاز شد و بعد از خوش‌آمدگویی از شرکت کنندگان محترم از جناب آقای شاهین زارع مدیر متالورژی و طراحی و توسعه محصولات فولاد هرمزگان دعوت به عمل آمد.

شاهین زارع بیان کرد: با توجه به تحولات دیجیتال در عصر حاضر لازم است که زیرساخت ها در استان هرمزگان افزایش یابد و سازمان‌های مربوطه به این حوزه ورود کنند. وی اظهار داشت که نقشه راه و ابزار این مسیر باید در کنار هم برنامه ریزی شوند و سه پتانسیل مهم در این راستا عبارت است: از دانشگاه‌ها، نخبه‌ها و صنایع و سازمان‌ها. ایشان در پایان با ابراز خرسندی از ایده برگزاری این رویداد توسط خانه نارنجی از اهمیت ادامه مسیر گفت و افزود با توجه به پتانسیل‌های این استان می‌توان به قطب داده در کشور تبدیل گردد.

در ادامه رویداد آقای دکتر علی فتاحی ریاست پارک علم و فناوری هرمزگان با اشاره به این موضوع که طی چند سال اخیر به اهمیت دیتا و انقلاب صنعتی نسل چهارم در کشور ما توجه بیشتری می شود گفتند هدف گذاری خوبی در فولاد انجام شده و ما امیدواریم که ارتباط بین فولاد و دانشگاه‌ها سرلوحه کار تمام ارگان‌ها قرار گیرد.

 

رویداد علم داده

مهندس مجید نوک زاده مدیر فناوری اطلاعات شرکت فولاد هرمزگان بیان کرد: این موضوع که فاصله بین هر نسل از تحول دیجیتال به مرور کم شده است اظهار داشت  سرعت محوری مهمترین ویژگی این عصر است اگر شرکت ها پویایی لازم را نداشته باشند به سرعت حذف می شوند.

ویژگی های دیگر این عصر که عبارتند از: دامنه داده محوری، الگوریتم محوری و تجربه محوری. وی در ادامه افزود داده به عنوان سوخت برای ماشین عصر دیجیتال است و کسانی می توانند به حیات خود در عصر دیجیتال ادامه دهند که خودشان را تطبیق دهند.

دکتر نظارات بیان کرد: آینده نگران معتقدند علم در مرحله همگرایی قرار دارد این و این باعث تغییر شکل علم داده در  آینده می‌شود که متاورس نمونه کوچکی از این تغییرات است بعد از این تغییرات تمام تعریف ها اعم از مشتری، داده، نوآوری، ارزش و … عوض   می‌شود و مفهوم متفاوتی می‌گیرند.

همچنین لازم است بدانید بعد از تحول دیجیتال یک مدیر به توانایی و علم خود تکیه نمی کند و در عوض به تحلیل داده ها می‌پردازد.

دکتر شمسی نژاد بیان کرد: داده آکادمیک با صنعتی تفاوت‌هایی دارد که باعث شکاف می شود. داده آکادمیک ممکن است کاربردی نباشد یا تفاوت دیگری که اهمیت زیادی دارد یکبار مصرف بدون داده آکادمیک است در حالی که باید در صنعت این داده چرخه عمر داشته باشد.

در ادامه دکتر طاها منصوری استاد دانشگاه سالفورد انگلستان با اتصال آنلاین در رویداد بیان کرد: ریسک استفاده از هوش مصنوعی زمانی بیشتر می‌شود که مجبور به اعتماد آن باشیم و یا اینکه چه کسی قرار است پاسخگو و مسئول اشتباهات و نتیجه های غلط باشد و مهمترین موضوع هم این است که کنترل دست چه کسی است ؟ ماشین یا انسان؟

رویداد علم داده خانه نارنجی

در نتیجه استفاده از هوش مصنوعی به صورت شخصی بسیار زیاد و مورد پذیرش است ولی وقتی به صنایع یا سیستم هایی با تصمیم گیری مهم می‌رسیم می‌بینیم که این موضوع کمرنگ شده چون نیاز به توضیح و دلیل برای تصمیم گیری است.

در پایان با برگزاری پنل اختصاصی انتقال تجربه با مدیریت دکتر نظارت و همراهی دکتر حلاجیان، مهندس نوک زاده، مهندس بحرینی و دکتر شمسی نژاد به طرح پرسش و پاسخ با شرکت کنندگان حاضر در رویداد پرداختند.

توجه داشته باشید که روز دوم  این رویداد در تاریخ ۲۹ دی ماه با عنوان کارگاه استراتژی داده و روز سوم در تاریخ ۳۰ دی ماه با عنوان کارگاه کسب و کارها و علم داده ادامه خواهد داشت.

همچنین می توان برای شرکت به صورت غیر حضوری در رویداد علم داده از لینک زیر استفاده کنید:

https://www.skyroom.online/ch/hmstp/data-start

بیشتر بخوانید​

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *