سکوی نارنجی با موضوع اهمال کاری برگزار شد

به گزارش روابط عمومی خانه نارنجی هفتمین دورهمی کار آفرینی سکوی نارنجی در بندرعباس باموضوع اهمال کاری در اکوسیستم کارآفرینی با حضور کار آفرینان و علاقه مندان به حوزه کارآفرینی و نوآوری در پارک علم و فناوری هرمزگان برگزار شد. این رویداد با صحبت های حسین حاجی زاده هم بنیان‌گذار خانه نارنجی در خصوص اهمال کاری، موضوع این جلسه آغاز گردید. در ادامه از افراد حاضر در رویداد خواسته شد تا طبق رسم همیشگی شبکه سازی را انجام دهند.

سکوی نارنجی اهمال کاری

سپس رضوان میردریکوند با شروع توضیحاتی در مورد تعریف اهمال کاری بیان کرد:اکثر ما آدم ها اهمال کاری را تجربه کردیم. اهمال کاری یا همان عقب انداختن کار ها به سه دسته ی کلی جسمانی، شناختی و گرایشی تقسیم می شود. اهمال کاری جسمانی می تواند به واسته یک بیماری شکل بگیرد تا شما کارهای اصلی و اهداف خود را به تعویق بیاندازید، از طرفی در اهمال کاری شناختی یک حس درونی موجب به تعویق انداختن کارها می شود. و در اهمال کاری گرایشی فرد درک عمیقی از اولویت و اهمیت کارهای خود نداشته و آن هارا به تعویق می اندازد.

در ادامه ندا بهمنی با بیان تجربیات شخصی خود، در این باره بیان کرد: ممکنه یک هدف خیلی مهم داشته باشی و براش برنامه ریزی هم کرده باشیم اما وقتی می خوایم شروعش کنیم، استراحت رو اولویت قرار میدید و انجام کار مورد نظر را به فرادا ها می سپارید. به شخصه احساس می کنم یکی از علت های این رفتار می تواند احساس کمال گرایی باشد. راه کار پیشنهادی من برای جلوگیری از بیشتر شدن این رفتار، انتخاب گام های کوچک برای ایجاد یک اتفاق مثبت و بزرگ می باشد.

در ادامه رویداد سکوی نارنجی اهمال کاری برنا امیر شکاری افزود: پاداش دادن می تواند در لحظه برای ما احساس خوشایندی را رقم بزندو این باعث می شود تا کارها کمتر به تعویق انداخته شوند، اما در نهایت این احساس معدود است و از بین میرود و گاهاً همرا با احساس غم و سوزش همرا است. پس شاید باید راه کار بهتری برای جلوگیری از اهمال کاری در نظر گرفت.

حانیه رحمانی بیان کرد: گاهاً استرس همرا با اهمال کاری خود نشان می دهد، زمان هایی که برنامه ریزی ما با شکست مواجه می شود استرس خود را نشان می دهد و از یک جایی به بعد این موضوع برای ما به یک عادت تبدیل می شود. پس باید سعی کنیم این عادت را از بین ببریم.

سکوی نارنجی اهمال کاری

 

در ادامه جلسه، کلیپ مربوط به اهمال کاری از مجموعه TED برای افراد حاضر در جلسه پخش شد تا با مفهوم دقیق اهمال کاری آشنا شده و راه کار های پیشنهادی مربوطه را بشناسید.

محسن نامی بیان کرد: در زندگی به صورت عمده دو اهرم لذت و رنج وجود دارد و اهمیت دارد کاری که انجام می دهیم کدام یک دو موارد لذت و رنج می باشد؟ برای مثال حس خوردن آب لذت بخش است اما زیاد روی در خوردن و آشامیدن می تواند باعث ایجاد حس رنج شود.

در ادامه همین رضوان میر دریکوند با جمع بندی عام صحبت های صورت گرفته در جلسه بیان کرد: از عمده عواملی که موجب اهمال کاری می شود میتوان به خود کم بینی، پر توقع بودن، ضعف در نتیجه گیری، ترس از اشتباه و کمال گرایی اشاره کرد. پیشنهاد می شود هر شخص به ریشه یابی در حوزه اهمال کاری خود بپردازد و دلایل آن را بشناسد تا از راه کار مناسب استفاده کند.

در ادامه بیان کرد: از نمونه راه کارهای مورد استفاده برای اهمال کاری می توان به قانون 5 ثانیه، اولویت بندی کارها، قانون پاداش و تشویق و هدف گذاری می باشد.

و در پایان حسین حاجی زاده با تشکر از افراد حاضر در جلسه که با بیان تجربیات خود در این خصوص به بحث و گفت و گو پرداختند، بیان کرد: امیدوارم  امشب همگی به این موضوع بیشتر فکر کنید و تصمیم بگیریم تا اهمال کاری های خود را کمتر کنیم.

سکوی نارنجی اهمال کاری

بیشتر بخوانید​

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *